in

11 Makanan Anak Ikan Laga Terbaik Agar Cepat Besar

Walaupun terdapat banyak makanan ikan laga yang dapat digunakan secara langsung, dengan memvariasikan makanan ikan laga yang berbeza dengan pelbagai makanan ikan laga semula jadi akan membantu memperkayakan nutrisi dan meningkatkan gizi untuk ikan laga kegemaran Anda.

Dengan gizi yang baik, ikan laga bukan sahaja menjadi lebih sihat, tetapi warna ikan laga juga akan kelihatan lebih cerah dan cantik, terutama bagi Anda yang memelihara ikan laga hias.

Inginkan warna ikan laga kelihatan lebih cerah dan sihat? Berikut adalah pilihan makanan ikan laga semula jadi untuk meningkatkan asupan nutrisi pada ikan laga Anda.

11 Makanan Ikan Laga Terbaik Agar Cepat Besar

1. Jentik Nyamuk

Makanan Ikan Laga Yang Mempunyai Banyak Nutrien

Salah satu makanan yang paling biasa untuk ikan laga adalah larva nyamuk atau jentik-jentik nyamuk. Tidak hanya mudah didapati, makanan ikan laga yang satu ini kaya dengan protein yang sesuai untuk ikan laga yang masih di peringkat awal.

Untuk mendapatkan larva nyamuk, anda dapat mengisi baldi dengan air yang digunakan untuk mencuci beras dan meletakkannya di tempat yang gelap tetapi terbuka dan menunggu beberapa hari sehingga larva nyamuk muncul.

Sekiranya anda malas, makanan ikan laga ini juga boleh didapati di pasar ikan hiasan dengan harga yang sangat berpatutan.

2. Cacing Darah

Makanan Ikan Laga Yang Mempunyai Banyak Nutrien

Bloodworm atau cacing darah yang terkenal dengan warna merah terangnya adalah pilihan makanan untuk ikan laga seterusnya yang boleh menjadi pilihan Anda.

Walaupun berkhasiat, protein dari cacing darah boleh dibilang tidak setinggi makanan ikan laga lain. Tetapi, makanan yang satu ini dipercayai baik untuk menghasilkan warna yang lebih indah dalam ikan laga hias.

Halaman: 1 2 3

Pembangkang tak gembira bantuan kerajaan kepada rakyat

PKPP: Pub, kelab malam tidak dibenarkan operasi